Pohled na Agritechniku 2019

21Listopad2019

Avant se zúčastnil mezinárodní výstavy Agritechnika 2019. Značku reprezentovalo Německé zastoupení Avant Tecno DE, na velké ploše v hale 6A. Aktivně byla předváděna novinka E5, dále byla představena novinka - aktuálně největší model 860i s kabinou DLX. K vidění byla také R35 s krmnou lopatou, 640 se zastýlací lopatou, e6 s lištou na ořez větví a 423 s míchačem na kejdu. 
V aréně tedy jezdila E5 s balíkem senáže, závažími 800 kg, žokem s pilinami a pasivním kartáčem... 

Současně byla ukázána novinka na příští rok - model 735. Avant se jako všichni ostatní "výrobci" perou s novými emisními normami STAGE V. Od června 2020 musí veškeré stroje s motorem o výkonu vyšším než 19 kW (cca 26 HP) prodávané v Evropské unii plnit emisní normy STAGE V. Pokud se rozhlédnete, tak emisní normu STAGE V plní pouze motory s technologií COMMON RAIL - tzn. menší objem motoru s turbodmychadlem, EGR ventilem a filtrem pevných částic - tzv. DPF filtrem. A to poslední je právě postrach všech výrobců strojů. Bude velký problém udržet DPF filtr v dobré kondici a tak i celý stroj v provozu.
Pokud si tedy projdete současný trh nakladačů, najdete plno "velkých" a těžkých nakladačů ( bavíme se o hmotnostech 3-4 tuny), kdy jako pohonná jednotka slouží motor o výkonu 26 HP. Pokud ještě výrobce deklaruje, že stroj má pojezdovou rychlost okolo a nebo dokonce nad 20 km/hod, nechce se mi věřit, že motor bude mít životnost vyšší než 2000 motohodin ... Obsluha jej "užene". A nebo nebude mít nakladač patřičný výkon na přídavné hydraulice a ani velkou tažnou sílu ... což je ale pro nakladač zásadní vlastnost. Uvidíme co přinese další vývoj.
Navíc výrobci opatřují tyto stroje s motory do 26 HP samolepkami "STAGE V" - jako že výrobce myslí zeleně a je dostatečně ekologický - ale opak je pravdou. Motor do výkonu 26 HP nemusí být nijak upraven a nemusí onu přísnou emisní normu plnit. Pouze svým malým výkonem odpovídá předpisu - ale onu emisní normu plnit nemusí a tudíž podle mne by tu samolepku mít ani neměl. 

Kohler KDI (motor používaný v Avant 700 a 800) je zatím podle našich zjištění na produkci pevných částic velice "skromný". A tak se si myslíme, že i s DPF filtry nebude mít Avant takové problémy.

»zpět do archivu novinek